Sunday, October 26, 2014

Olin unessa Venäjällä


Olin unessa Venäjällä. Kaupunki oli tuntematon, mutta kiinnostava. Meillä oli ryhmä jolla oli käytössään sähköauto. Autolla pääsi mukavasti etten sanoisi salamyhkäisesti huoneen lattiassa olevalla hissillä kadulle.

Reppuni, jossa olivat passini ja kaikki tärkeä käsitavara, katosi oudosti. Huone oli täynnä tavaraa ja äkkiä salainen poliisi tutki vimmatusti kaikkea. Minua he eivät noteeranneet, vaikka passini oli poissa. Tuttu venäläinen kirjailija sujautti minulle passin ja minä totesin että se on väärän värinen. Sillä ei ole enää merkitystä, sanoi kirjailija, Kaikki ne ovat nykyään samanvärisiä.

Venäläinen kaunotar sanoi että amerikkalaiset turistit ovat silmälläpidettäviä ja hyväuskoisia.

Eivät he enää ole niin naiveja kuin takavuosina
, sanoin minä ja nousin junaan suomalaisella asemalla. Heräsin ennen rajanylitystä. Olisin halunnut nähdä mitä seuraavaksi tapahtuu...

No comments: