Friday, November 7, 2014

Keskeneräisten asioiden miehelle jää aikaa elämässäoleiluun


Otsikko on vapaa lainaus edellisestä OrtodoksiViestistä. Hienon ja oivaltavan lauseen on sanonut Tampereen ortodoksisen kirkon vahtimestari. Minulle tuo sanoma sopii kuin nenä päähän. Oikeasti sanonta kuuluu: Keskenjääneiden asioiden miehellä jää aikaa elämässäoleiluun. Löysin lehden ja tarkistin.
Pelkään pahoin että pohjalainen, entinen opiskelukaverini Maija käsittää tuon totaalisen pohjalaisesti ja tuomitsee elämässä oleiluna.

OrtodoksiViesti ei jatkossa tule Turukuun. Seurakuntaneuvosto on päättänyt että siirrytään omaan lehteen eli Kupoliin. Tiedote oli hyvin poliittinen ja perustelut ihan sen mukaiset. Tiedottamisen kannalta se ja sama, sillä eivät ne kuolemat ja muut henkilökohtaiset tapahtumat lehden kautta saavuta ihmisiä. Eivät ne netinkään kautta saavuta kaikkia. Puskaradio olisi hyvä mutta yhteisöllisyyden katoamisen ja klikkiytymisen myötä luonnollinen tiedonkulku on estynyt. Oman lehden ympärille voi perustaa uuden klikin. Minulle on sama tuleeko lehteä ja minkälaista tulee.

Sitten menin fb:ssa tekemään lyterilaisten mikä virsi olisit testin Arvasin että se olisi Minä vaivainen oon mato matkamies maan se muistuttaakin sopivasti Totisen pojan jenkkaa Elo ihmisen huolineen ja murheineen, se on vain väliaikainen... Olen kuulemma Jobin hengenheimolainen. Tämä oli vaaraton testi verrattuna muutamiin muihin luonnekartoituksiin.

No comments: