Monday, October 10, 2011

Häivähdys toisena olosta...

Minkä vuoksi Timo Soini saa niin paljon julkisuutta mediassa? En halua nähdä lähes joka uutisissa Soinin esiintymisiä.

Kävin eräällä luterilaisella kirpparilla kävellessäni eräässä puutalolähiössä. Ostin käsinpuhallettua, vanhaa lasia. Äkkiä kummallinen mies alkoi puhua siitä miten mustalaiset tinkaavat jopa kirpputoreilla ja katsoi minua. Olin pukeutunut sadeviittaan ja Naturan kumisaappaisiin, lisäksi minulla oli reppu. Niinkö he tekevät ajattelin, ja mietin olinko tyypillinen romani. Maksoin ostokseni, työnsin reppuuni ja poistuin paikalta. Kuulin miehen puhuvan pistoolista. Mietin miksi myyjä oli hermostunut. Mikä tässä nyt häiritsi? Sekö että minua katsottiin, niin kuin TOISIA katsotaan. Tarkoitan muita kuin valtaväestöön kuuluvia. Ehkä oivalsin miltä voisi tuntua olla TOINEN tässä kulttuurissa.

En ole romani, enkä TOINEN, muutoin kuin että olen Itä-Suomesta kotoisin, mikä sekin joskus on rasite tässä kaupungissa, enkä ollenkaan yksioikoinen. Sitten tuli vastaani ortodoksi, seurakuntavaalien ehdokas. Hän oli pelästyneen näköinen ja meni menojaan. Olin laittanut Ambroosiuksen kuvia blogiini kuukausi sitten, ja nyt minulla on outo maine joka suuntaan. Ja tässä seurakunnassa minä olen aina ollut toinen. Toisena olemisessa seurakunnassa on hyväkin puolensa; ei taatusti joudu klikkeihin.

Vanhan Jokelan puolesta voi kirjoittaa nimensä adressi.com sivustolla.

No comments: