Monday, April 2, 2018

Kun valhe otti totuuden viitan ja lähti kiertämään maailmaa

Rahanpesijät ja valehtelijat palkitaan! Maru luki kirkollisia ilmoituksia. Tämä on jo liikaa ja lisää lienee luvassa.


Maahanmuuttajan pitseria yritetään toistuvasti häätää pois nahkapäiden toimesta. Iso ikkuna rikottiin toistuvasti sopivan ajan välein. Jotenkin on totuus, hyvyys ja kauneus kadonnut maailmastamme.


Tuli mieleen Vysotskinin laulu valheesta, joka varasti totuuden viitan ja kiersi maailmaa. Kirkkokuntamme on astunut muutaman askeleen taakse taantumuksen tiellä.

Minä haluan tietää mihin joutuivat seurakuunnan matkapapille tarkoitetut palkkarahat? Tai suuri oas niistä. Tällaisista teoistako palkitaan! Anteeksi vain, mutta nyt ei mennyt ihan kauniisti protokolla. Tämä profiilinkorotus ei lupaa hyvää jatkossa.

" Tämä on minun käskyni: että te rakastatte toisianne, niin kuin minä olen teitä rakastanut, Sen suurenpaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin, että hän antaa henkensä ystäviensä edestä."

Dostojevski kirjoitti päiväkirjaansa: "Minä uskallan ilmaista ajatuksen että rakkaus on ihmisaivoille saavuttamaton idea." Taidatkos sen paremmin sanoa.

Millä meriiteillä noita ortodoksipappien korkeita tunnustuksia jaetaan? Epäilen vahvasti motiiveja naisen päässäni.
Kirkkokuntamme on muuttunut todella läpinäkymättömäksi ja eiavoimeksi. Läpinäkyvyyden mantraa hoettiin kymmenisen vuotta sitten koko ajan. Hyvä kaytös ja seurapiiri taidot eivät riitä tosipaikan tullen. Niillä taidoilla ei ole mitään virkaa totuuden, kauneuden ja hyvyyden ytimessä.

Hyvää pääsiäisen jatkoa!

Maru lusikoi mämmiäja sanoi mietteliäänä: Voiko joku pappi kiristää piispoja? Tästä saisi dekkarin aikaan. Hyvä huomio, sanoin minä. Tuota ei ole kukaan vielä keksinyt, toivottavasti se ei ole totta. Pitää olla juoni, motiivi ja muu rekvisiitta kasassa.









No comments: