Sunday, February 22, 2009

Paastorukous

Herra, minun elämäni Valtias! Estä minusta laiskuuden, velttouden, vallanhimon ja turhanpuhumisen henki.

Anna minulle, sinun palvelijallesi, sielun puhtauden, nöyryyden, kärsivällisyyden
ja rakkauden henki.

Oi Kuningas ja Herra! Anna minun nähdä minun rikokseni ja anna, etten minä veljeäni tuomitsisi, sillä siunattu olet sinä iankaikkisesti. Amen.

Synninkatumuksen ovet avaa minulle, oi Elämänantaja, sillä aamusta varhain pyrkii sinun pyhään temppeliisi minun henkeni, joka kantaa peräti saastutettua ruumiin temppeliä. Mutta sinä, armollinen, puhdista se laupiaalla armollasi. Nyt ja aina ja iankaikkisesta iankaikkiseen. Amen. Pelastuksen polulle ohjaa minut, oi Jumalan synnyttäjä, sillä minä olen häpeällisillä synneilläni saastuttanut sieluni ja olen suruttomuuteen kaiken elämäni tuhlannut. Mutta sinä esirukouksillasi vapahda minut kaikesta saastaisuudesta. Armahda minua Jumala, sinun suuresta armostasi; pyyhi pois minun syntini sinun suuresta laupeudestasi!

Ajatellen pahojen tekojeni paljoutta minä, onneton, vapisen hirmuisen tuomiopäivän pelosta. Mutta laupeutesi armoon turvaten minä Daavidin tavoin huudan sinulle; Armahda minua Jumala, sinun suuresta armostasi!

No comments: