Wednesday, April 30, 2008

Alakulttuurin kulttuuripääkaupunki




Olen pannut ilolla merkille Jokikadun kulttuurikeskuksen vireän ja iloisen toiminnan. Olen myös vahvasti sitä mieltä että virallisen kulttuuripääkaupunkiuden rinnalla täytyy olla ala- ja vastakulttuuria.





Turkuun tarvittaisiin kulttuurikeskus. Mielestäni hankkeen voisi toteuttaa järkevästi ja edullisesti, mikäli talouspoliittista ja polittista hyvää tahtoa olisi. Jos olen ymmärtänyt oikein, niin Brinkkalan kulttuurikeskus ei enää toimi.

Lasten kulttuurista olen aina ollut sitä mieltä että sen pitää olla korkeatasoista. Olen myös sitä mieltä että lasten pitää ikävystyä kunnolla ja sitten keksiä omat tekemisensä. Näin kasvaa luovia aikuisia. Seikkiksien rinnalle Kotimetsä kokeilu. Lapsille ei anneta mitään virikkeitä, vaan he etsivät ne itse js alkavat hoksata asioita. Valmiit lasten puistot ovat lasten aliarviomiskeskuksia.

Hyvää Vappua!

2 comments:

david santos said...

EXCELENT POST.
HAVE A NICE WEEKEND

quijote said...

David: Thanks visiting!