Tuesday, February 9, 2010

Häpeän hetket, julkiset nöyryytykset

Kaupan kassajonossa jono pitenee ja ihmiset alkavat liikehtiä. Kassa selittää että tässä nyt on tällainen sossun rahoilla ostaja. Tässä on tarpeettoman monimutkaiseksi tehty menettely. Asiakas on kuin olisi normaali tilanne. Varmasti joutunut kasvattamaan panssarin itselleen julkisia nöyryytystilanteita varten.

Jos luulette että muut asiakkaat ovat välinpitämättömiä, niin siinä kyllä erehdytte. Itse tunsin häpeää tilanteesta ja ajattelin miten lyhyt matka on tuon asiakkaan paikalle. Eikö riitä että on ahdingossa ja köyhä, pitääkö heitä rangaista vielä tällä tavalla?

2 comments:

Anonymous said...

Todella törkeää ja ihmisarvoa alentavaa! Pitäisi laittaa tuollaiset kaupan kassat suhdetoiminta kurssille: miten kohtelen asiakkaitani.
Asiakas se on sossunkin rahoilla
maksava. Sitä ei koskaan tiedä näin lama-aikana jos juuri sen pikkukaupan päättävätkin sulkea ja itse myyjä joutuu sossun asiakkaaksi!

Mataleena said...

Myyjän osuus korostui ehkä liikaa. Hän oli toivottoman oloinen ja hänen kritiikkinsä kohdistui sossun menettelytapaan, ei asiakkaaseen!

Nykyään voi pudota sossuun korkealta ja kovaa, joten luokilla ei ole enää merkitystä tässäkään!