Sunday, April 7, 2013

Unessa kirkonmies sanoi rohdinpellavalakanoiden olevan terapeuttisia...


Kappale sinistä taivasta kadun vesilätäköstä eilen. Tänään on laiha lumisade. Myrskyäisi nyt kunnolla kun kerran rupesi takatalvea tekemään.

Pitäisi kylvää päivänsinen siemenet mutta arveluttaa kun kevät on myöhässä. Olisipa valoisa lasikuisti johon ne laittaisi kiipeilemään kesäksi, ei tarvitsisi koko ajan pelätä että pakkanen panee tai tuuli heittelee. Meidän molemmat lasikuistit ovat pienin koristeikkunoiden kirjomat ja valoa ei tule tarpeeksi. Aina kun olen uutta asuntoa katsastanut olen katsellut kirjahyllyseiniä. Nyt pitäisi sitten etsiä päivänsiniseiniä kirjahyllyseinien lisäksi.

Viime yönä olin unessa asunnossa jossa oli ovia uusiin huoneisiin. Sängyissä oli rohdinpellavalakanat ja kirkonmies selitti niiden olevan terapeuttisia. Minulla oli koko ajan epäilys että olin vieraassa asunnossa jonka joku muu omisti. Kuitenkin minut vahvistettiin omistajaksi.


Alla naapurin ovimatolle asettuneita pyhäaamun hiutaleita odottamaan että tulisiko kevät.


No comments: