Sunday, January 12, 2020

Talot kaikki heidän kauneutensa


Tämä talo kuulunee Rautatieaseman taloihin. Olen usein ihaillut taloa ohi kävellessäni ja miettinyt mikä sen tarina on, sillä kaikilla taloilla on oma tarinansa. Ehkä se on asuttu ja pidetty. Sijaitsee jossain ratapihankadulla.


Tämä tiilinen rakennus on minulle arvoitus.



Ja tämä on selviö että murtumat leviävät.

Kävelin Portsassa entisen asuntoni ohi ja huomasin talon seinässä kyltin As,oy Ruusunkulma tai Ruusukulma. Oli ollut 110 vuotis juhlat ja juhlan kunniaksi oli asuntoyhtiö Rauhankatu 26 A ( Korkeavuorenk.8) saanut uuden nimen. Oli kilpailtu uudesta nimestä ja nuorison edustama Ruusukulma oli voittanut. Edellinen nimi olikin tylsä täytyy myöntää. En saanut kuvaa. Toiste sitten.

Portsassa oli tuolloin pahasuisia akkoja ja ukkoja, Mies oli merillä ja mulle kerrottiin että ei sun mies missään merillä ol, linnassa se on tai hullujenhuoneella. Yksi akka kailotti seikkiksessä asto että minä jaan kuulema lapsilleni ripsipiirakkaa kun ukko on merillä.(Leni ja Heije) Olisi pitänyt ryhtyä toimenpiteisiin. Asunto oli mukava, mutta pomo jätti ilman kesätyötä koska mulla om liian hyvä asunto.

No comments: