Thursday, November 22, 2012

Harhaoppinen peruna-purjokukko

Harmaa kaamos on asettunut maahamme. Rupesin kokeilemaan perunakukon tekoa. En tiedä miten onnistuu, mutta tällä hetkellä keittiössä leijuu huikea tuoksu. Ensin hapanlaipäjuurta muhimaan edellisenä iltana. Tämä ei ole ollenkaan pikaruokaa sillä kaikkinensa aikaa menee vuorokausi, mikäli kukonkuori on juureenhapatettua. Oikeaoppinen kukko olisi varmaan aika yksioikoinen mutta minä olen luova henkilö ja väitän että kukon sisälle voi laittaa kaikkea syötäväksi kelpaavaa. Juuri kun Riston valinnasta alkoi tulvia ortodoksinen hautajaishymni, olin laittamassa kukkoa uuniin ja se meinasi hajota käsiin.

Tulevana viikonloppuna ovat ensimmäiset Vanhan Suurtorin Joulumarkkinat ja bongasin ohjelmasta joulukoristeiden kierrätyspisteen. Vie turhaksi kokemasi koriste sinne ja valitse sopivampi tilalle. Todella hieno idea.

Olen lukenut uutta venäläistä proosaa. Minulla on erään henkilön antama lista kirjoista ja kirjailijoista joihin kannattaa tutustua. Parhaillaan luen Andrei Volkovin Animaattori ja Mihail Siskinin Sinun kirjeesi teoksia.

Näin hämärän hyssyn aikaan on hyvä lukea ja miettiä lukemaansa.


No comments: